söndag 18 december 2011

Julkalender Lucka 17

Jag har sparat lite fint tunt brunt papper från lite olika inredningsprylar som blivit inslagna.. Det går att använda till väldigt mycket.

Det som behövs för att göra dessa strutar som jag ska göra och limstift, gamla papper, rött band och en sax eller nått annat att klippa och skära pappret med.

Sen rullar man bara ihop allt till strutar!! Här är en som jag hängde på en krok i övre hallen.

Här är en till som jag också hängde uppe i den övre hallen. Är riktigt nöjd med dom. Jag har ju inte varit ett proffs på att göra strutar men nu har jag lyckats. Gjorde några fler som jag la på lite andra ställen..

Dessa är inte fyllda med något med om man vill kan man ju fylla dom med godis eller nått annat trevligt. Då kan man ge bort dom till någon vän.

Nu ska jag göra mig klar för snart kommer släkten.

klc

0 Comments:

Skicka en kommentar