tisdag 6 december 2011

Julkalender Lucka 5

Jag hade super mysigt när jag skulle göra pysslet till lucka nummer 5!! Vi har ett gammalt torkskåp som vi inte hunnit få iväg än... Under hösten har jag använt skåpet till dekorationsbord men i söndags bestämde jag mig för att städa upp där, så jag röjde bort all gammal mossa, kvistar, bär m.m. Och la granris över hela skåpet!! Sen dekorerade jag med lite kottar. Sen när jag skulle göra pysslet hämtade jag ut lite fina ljus och satte ner i granriset och det blev riktigt mysigt!! Sen blev pysslet riktigt fint också!!

Hittade två stjärnor i olika storlekar som jag använde som mall för stjärnorna!! Det blev riktigt bra!!

Jag ritade ut stjärnorna på en bit plåt som jag faktiskt hittade i skogen för väldigt länge sedan!! Men det spelar ju inte någon roll att min plåt är gammal, det går lika bra med en ny plåt!! (Jag hittade även rostigplåt i skogen så jag ska göra några fler stjärnor, även hjärtan). Sen klipper du ut plåtstjärnan med en plåttång!

Sen tar du nått hårt som du kan slå hål i plåten med, sen tar du ett snöre och trär in det i hålet så att du kan hänga stjärnan på någon krog eller gran!!


Jag är otroligt nöjd med stjärnorna och tycker det är riktigt fint att ha sink hjärtan/stjärnor hängande lite här och var under julen!!


Hoppas ni blev inspirerade!!

klocklisliv

0 Comments:

Skicka en kommentar