tisdag 17 januari 2012

Julen i trappan...

Här är den första tavellisten när man kommer upp för trappan!! En av pappas konst som ha vunnit, en fin sjärna, ljuskoppar, GOD JUL, Mosshjärta och lite granris med några småkvistar av lingonris.





Ett fotografi på min mormor och morfar samt ett fotografi på mamma när hon var liten, har jag på den översta tavellisten. Även min fina stora lingonkrans!!




En halv lingonkrans och en fin röd julskylt ersatte sommarskylten och klockan!!


Den här blomlådan fick bli en låda med fint inslagna packet och lite tyger i en hög.

Den stora fina lycktan som köpte för några år sedan av en butik som hette Mikael & Fredrik.

Ljuskronan har pappa gjort!! Det är pappa som har snickrat allt här i huset!! Vi jobbar så nämligen. Vi har aldrig anlitat någon för att göra nått jobb här i hemmet... Det är därför allt blir så personligt och fint.

Även den här har han gjort!! Jag hade set nått liknande i en tidning och kände att det skulle passa perfekt så då gav jag pappa ritningen och vips så hade han snickrat ihop det åt mig!!

Gillar den där udda granen som vi köpte förra året. Den är dock väldigt ömtålig.

Två små fattigmanskulor som vi köpte på nordljus förra året. Enbart 15 kronor/styck, är en STOR favorit!

Inslagna ljus, granris, strut och ett fint ark men en julsång på var vad man kunde finna på hyllan under själva bordet.

Ser ni den lilla fina runda kudden!!?? Den fyndade jag på Sussi's loppis för enbart 20 kronor!! Gå in och titta på Butiksussi också trycker ni på länken "loppishörnan" under produkter, så kommer det upp fina prylar!!

Den här sommar kalendern hade vi i köket förut men nu har den fått flytta upp till trappan. Men den var inte så mycket jul så jag hängde dit ett fint julhjärta från Butiksussi!!

En till bild på mormor och morfar!! Även en liten del av ljuskronan!!


Sådär... Nu börjar det likna något. Nu är det bara nedre hallen, utomhus och tvättstugan kvar!! Det tänkte jag att jag skulle ta imorgon. Får se om jag lägger in någon vårbild då också... Vill dela med mig av det ljus fina som jag har runt omkring mig just nu!!


Godnatt!! Imorgon är en lång dag så jag måste peppa mig mentalt!!

klca

0 Comments:

Skicka en kommentar