tisdag 29 november 2011

Loppisfynd och butiksfynd från i lördags...

Den här pepparkaksgubben köpte vi för 10 kronor på loppisen. Tyckte den var riktigt fin!! Ska baka pepparkakor lite senare men dom kommer inte bli så här fina! Denna är dock inte i pepparkaksdeg utan i nått hårdare..

Jag har blivit lite besatt i griffeltavlor! Tycker det är så fint att ha sådana på hyllor med någon fin God Jul hälsning eller nått annat trevligt! Denna kostade bara 20 kronor på Loppisen.

Den runda kudden var också ett klipp!!! Enbart 20 kronor!! Får se om det blir någon stryk på bild lite senare, nu tycker jag dom är så fin utan någonting!!!

Såhär ser det ut nu när jag har bytt duk!! Bara älskar den nya duken. Vi har inte så många dukar med fina monogram ÄN.. Så jag blir riktigt glad när vi får tag på några fina. Denna är köpt i Sussi's Butik för 189 kronor men eftersom hon har 20% nu så blev det billigare ;)

Här är tyghjärtat i samma serie!! Stort och fint! För tillfället hänger det på en krok i vita rummet men man vet ju aldrig med mig...

Här är en till konstgjord pepparkaka!! Dock som gris i stället för gubbe! Även denna 10 kronor.

Vi köpte alla tre kuddar som fanns på loppisen. Alla kostade 20 kronor så jag kunde inte lämna dom!! Lite speciellt att det inte finns någon maka till kuddarna utan det finns bara en av varje!! Ett hjärta, en cirkel och en fyrkantig kudde!! Alla i samma stil.

Bytte ut sommarkudden mot dessa, får se om dom får stanna över jul..?

Här har ni själva monogrammet!! Skulle vilja ha mängder med broderat tyg, handdukar och fina små dukar!! Men det lär väll bli så i framtiden. Kanske hittar man fler på loppis och så i sommar!

Nu är det sent!! Kvällen har bestått av lite små pyssel och Anno 1790! 
Visar imorgon vad jag har haft för mig, blev riktigt nöjd!!

Godnatt och ha en fortsatt trevlig kväll!!

klockisliov

0 Comments:

Skicka en kommentar