måndag 14 oktober 2013

Kökshyllorna har omdirigerats

I köket har det hänt en hel del sen vi sågs sist. Då var jag helt inne på att huset stod vid ett hav och inredningen skulle spegla havet. Så under sommaren har det varit många stenar och snäckor som prytt hyllor och bord. Men nu när det är höst har jag återgått till den lantliga stilen där jag drivs allra bäst.

Jag inredde om kökshyllorna i lördags. Från att se ut som något jag inte stod för till något jag verkligen står för. Gillar kombinationen av skålar i glas till keramikskålar för sallad och diverse mat. Krukan i plåt som hänger ner från den övre hyllan, gömmer av och på dosan till batterislingan som ligger på övre hyllplanet. När höstmörkret tränger sig in genom fönstret gör batterislingan sitt jobb.

Flingor i skålar är bättre än flingor i förpackningar. Den bakre är från mio och den främre är en gammal syltburk som jag suttit ett lock på.

På den grånade "hyllan" placeras vinglas snyggt och prydligt längs plankan. Kanske smyger ett ljus in lite längre fram i vinter. I köket finns även två hyllor till men dom blev inte riktigt så bra som dessa så där finns fortfarande jobb att göra. 

0 Comments:

Skicka en kommentar