måndag 11 november 2013

Om förberedelserna inför inredningens bästa period.

Uppdateringen kommer inom kort bli mycket tätare. Vi går nu in i en period som är min absoluta favorit, nämligen julen. Det är då jag mår som bäst och det är då jag är som allra mest kreativ. 

I helgen vad jag, Sanna, mamma, Laban och Reidar ute och plockade mossa och lite annat smått och gått. Jag har börjat dra in någon lite gran och lagt upp lite tallkvistar här och var.

Har en ganska klar bild av hur jag vill ha min jul i år. Jag kommer bland annat ha en sån här äppelkrans i köket hade jag tänkt. Den ska hänga på min nya krok-bräda som jag ska fästa under ena hyllan i köket. Va lugn, jag ska visa hela köket, vardagsrummet, badrummen allt. Så när jag säger hyllan i köket ska du veta direkt. Lovar!

Har börjat bläddra i tidningar och i mitt lilla arkiv efter lite gott att baka och jag har redan hittat några olika kolor som jag hade tänkt baka, sen kommer det bli peppisar och lussebullar. Är även sugen på att konservera lite olika saker men vi får se.

Till julbordet ska jag duka med linneservetter, några kvistar natur, lite band och kanelstänger, tycker det är riktigt fint! Nu ska jag skriva några fler inlägg som ska komma upp under morgondagen så att du har något att läsa även då.

0 Comments:

Skicka en kommentar