måndag 28 november 2011

Första advent...

Här är årets första adventsljusstake!! Den står i vita rummet och är gjord av 4st gamla lådor!! Än är det inte nått mer än ljus och lingonris i dessa lådor, men framöver ska det bli lite godis, etiketter och annat fint!!

Vi var på över 5 olika ställen innan vi hittade dessa ljus!! Jag ville ha lite smalare blockljus än de vanliga och jag var säker på att de fanns på IKEA men det gjorde det ej! Sen tittade vi vidare på Dollarstore men där fanns inte några och på Ica fanns bara liknande ljus för 69 kronor/st och det betalar jag inte!!! Så vi gav nästan upp hoppet... Men vi chansade på att Willys hade det och där stod dom!! Ett fyrapack för 69 kronor.

Har vara skrivit ut 1 2 3 4 från internet och klistrat på det på en kartongbit och sen använt mig av häftmassa för att få fast dom!! Troligtvis ska jag sätta etiketter på ljusen istället, men tiden idag har inte räckt till!! Vi har varit och hämtat massor med granar och fixat med allt mellan himmel och jord!! Så när vi skulle tända ljusstaket var jag tvungen att hämta lite lingonris för att det skulle se ut för något!!
Vi en till adventsljusstake som vi köpte på butiksussi i lördags men den visar jag lite senare! Den står i köket.

Vi köpte 4st hyacinter när vi var i Birsta i fredags!! Dom slår ju ut så fort så man kommer få köpa hur många som helst men jag kunde inte hålla mig. Ställde två i två glasvaser och satt på ett rött band och la lite granris runt, tycker det blev riktigt fint!! Kommer bli kanon när dom slår ut och doftar gott! (Det är vita hyacinter, nått annat tar jag inte in i detta hus)!!

Nu är det kväll och jag ska snart lägga mig och se en film!! Imorgon är det skola och efter skolan fortsätter jularbetet! Ska fotografera massa bilder samt placera ut den sista amaryllisen och den sista hyacinten som blev över...

Trevlig fortsatt söndagskväll!! Hoppas ni också har haft en lite snörik och fin första advent!!

klockisliv

0 Comments:

Skicka en kommentar