torsdag 1 december 2011

Julkalender Lucka 1

Har sett några liknande ljushållare men jag har inte trott att det funnits såhär små ljuskoppar att köpa men det fanns det på hoppyaffären. Kostade 2 kronor /st vilket är ett riktigt bra pris.
Sen använde jag några gamla kakformar jag köpt billigt på loppis och limmade fast den lilla ljushållaren och vips så var en simpel men väldigt fin ljushållare tillverkad.

Såhär ser dom ut när dom är färdiga. Jag tycker dom blev riktigt fina!! Har placerat dom lite här och var här  hemma!! Det som är praktiskt med dessa är att man kan låta de små julgransljusen brinna vart som helst utan någon speciell uppsikt. Eftersom allt är i tenn och metall tar det inte eld!!

Hoppas ni gillar mitt tips och att ni blev inspirerade att tillverka dessa!! Jag gillar dom väldigt mycket!! Gamla kakformar är en riktigt fin grej att använda sig av. Det blir lätt en simpel ljuskopp eller ett fint blomfat om man använder sig av några lite större kakformar.

Tänkte det kunde vara en liten rolig idé att göra en Julkalender här på bloggen med lite fina inredningstips!! Håller på tills julafton, så om ni har tid kan ni titta in då också!! :)

klocksiliv

0 Comments:

Skicka en kommentar